DE KLANT
DemTech BV uit Zoeterwoude heeft met zijn 35 jarige ervaring een zeer sterke positie ingenomen in de sloop en recyclingbranche in de Benelux. Met een ijzersterk leveringsprogramma van vooraanstaande merken wereldwijd is DemTech nadrukkelijk aanwezig in zowel de Sloop, recycling en GWW.
DE OPDRACHT
De wat verouderde website van DemTech was voor de klant niet meer een goede weerspiegeling van de prominente positie die zij in de afgelopen jaren binnen de branche ingenomen hadden. Met hun brede assortiment lag er een mooie kans om hun exclusieve merken en productlijnen op heldere wijze in een digitale omgeving te presenteren.
DE OPLOSSING
Na een grondige inventarisatie van het assortiment, waarbij heldere productinformatie en goede foto’s centraal stonden, gingen we aan de slag met een concept op basis van de kenmerkende huisstijl van DemTech. De oranje kleur uit het logo wilden we subtiel laten terugkomen, afgewisseld met donkergrijs en zwarte tinten voor het contrast. Ook zagen wij kansen in het verbeteren van de vindbaarheid op Google. Niet alleen voor de merknaam DemTech, maar voornamelijk gericht op specifieke productgroepen. Zo creëerden we voor ieder product een contentrijke productpagina met een heldere paginatitel en dito beschrijving. Ook zorgden we voor een duidelijke contactknop bij ieder product zodat bezoekers direct hun interesse kenbaar kunnen maken. Het resultaat is dat www.demtech.eu een constante stijging ziet in het aantal webbezoeken, waarvan eenderde via de zoekmachines komt. Wanneer men op specifieke productgroepen zoekt, komt een link van DemTech voor het merendeel voor in de top 3 zoekresultaten.
DE FEEDBACK
Buro85 toonde oprechte interesse in ons bedrijf en het is fijn om snel te kunnen schakelen. Dit zorgde voor een eindproduct dat volledig aan onze wensen voldoet.