DE KLANT
Bramm is een street food restaurant dat door 3 Nederlanders is opgestart in Bratislava, Slowakije. De hang naar verse frites en andere ‘guilty pleasures’ met een Nederlands tintje deed het trio besluiten dit concept op te zetten. De frites worden dagelijks vers geperst uit aardappelen die ter plaatse worden gewassen en geschild. Naast verschillende varianten kroketten, prijken populaire sauzen als Mayonnaise, Joppiesaus en Andalouse op de menukaart.
DE OPDRACHT
Bramm begon compleet blanco toen ze bij ons aanklopten. Er was nog geen beeldmerk en geen huisstijl. Wij kregen de opdracht deze eerst te ontwerpen waarna we aan de slag mochten met een verscheidenheid aan communicatiemiddelen als menuborden, promotiematerialen en natuurlijk de website.
DE OPLOSSING
Voor het beeldmerk zochten we een middenweg tussen modern en authentiek met een vleugje speelsheid. De voor Bramm kenmerkende friet geserveerd in puntzak lieten we terugkomen met als doel de herkenbaarheid en connotatie met het product te bevorderen.
Het authentieke en eerlijke karakter van Bramm’s producten zetten we kracht bij door het gebruik van hand geschetste illustraties. Wanneer men Bramm bezoekt vallen de door ons ontworpen communicatiemiddelen direct op.
Belangrijker dan ooit voor restaurants is tegenwoordig de invulling van digitale communicatiemiddelen. Waar men vroeger bij eten dacht aan een primaire levensbehoefte is ‘Food’ zich steeds meer aan het ontpoppen als een lifestyle. Restaurantbezoeken worden daarbij voor een groot deel bepaald door meningen (reviews) van anderen. De website die we ontwierpen vertelt het verhaal achter Bramm, de social media kanalen zoals Facebook en Instagram bieden vooral een kijkje in hoe Bramm dagelijks mensen laat genieten van haar verse producten.


DE FEEDBACK
Buro85 heeft op creatieve wijze gestalte gegeven aan ons merk en onze identiteit. We zijn supertevreden met onze promotiematerialen en natuurlijk de website!
Coen Jansen
